Napřed to měl být komentář, ale nějak jsem se rozepsala, tak jsem se rozhodla, že z toho rovnou udělám další článek. Je to odpověď Siarovi a Václavovi, na jejich komentáře zde:

Problém je v tom, že KOB/KSB je naukou o řízení, je to metodologie a čím ji naplníme, je už na nás a plnit ji můžeme jen s ohledem na podmínky, v jakých se právě nacházíme s využitím těch znalostí o řízení, které KOB poskytuje. Mně připadá, že aniž byste se zajímali o tuto metodologii, o nauku o řízení, hledáte hotové recepty. Jenže takové hotové recepty prostě neexistují. Jak jsem psala v jednom z komentářů k videu, každá ideologie se dá zneužít, a pokud nebudete nic vědět o tom, jak je to prováděno pomocí řídících nástrojů, tak se nedokážete bránit. Takže ať přijdete s jak chcete přitažlivou ideologií (i pro děti viz Václav) a i kdyby se vám ji povedlo začít naplňovat (přičemž očekávejte krutý odpor, jakého se dostalo Stalinovi), tak nakonec se vám stejně všechno zhroutí jako domeček z karet, aniž byste vůbec věděli, jak se to stalo. Poslouchali jste vůbec toho Nestora? On to podává s nadsázkou, aby zaujal mladší pokolení, předpokládám, ale zároveň mluví opravdu k věci. Ani ta animace tam není špatná, dobře doplňuje obrazem to, co říká.

Vždyť si to vezměte. Objektivně na tom byla naše republika za socialismu lépe. (Prosím netahejme do toho technický pokrok, který by se ani v socialismu, pokud by vydržel, nezastavil.) A zeptejte se lidí v okolí, zda si to také myslí. Většina vám odpoví jako Peková v tom videu, kde projevuje svůj politický analfabetismus (https://www.youtube.com/watch?v=SFB44SPsU2M&feature=youtu.be). Nikdy jste si nepoložili otázku, jak je to možné? Jak to, že lidé bezmocně stáli, když jim vybírali kapsy, a ještě tomu tleskali a dodnes jsou přesvědčeni, že byli osvobozeni z totality?

Já abych pravdu řekla, ani nemám nervy poslouchat lidi, jako je ona (pokud nevykládá výlučně o odborných věcech ze svého oboru). Stačil mi ten začátek, že ty „krásné demokracie“, které tu svým cinkáním chtěla instalovat, se nějak zvrtly. A mně před očima defiluje Vietnam, Laos, Thajsko… Co tam prováděli Američané, Angličani a Francouzi – samé pochodně té její demokracie… A ona to říká úplně vážně.

Bolševici, a komunisté po světě obecně, nám vybojovali cenou krve a mnoha svých životů socialismus, a v roce 1989 a několika následujících letech, to lidé spláchli do záchodu. Teď je dobrá rada drahá. Pro začátek je třeba odhalovat pravdu, uvádět věci na pravou míru, protože každá ideologie, která nás chce dostat někam, kam bychom sami dobrovolně nešli, je založená na lži a manipulacích, no a zároveň je nutné se učit, jak to dělat stále lépe a snažit se to učit druhé.

Stále se tu opakuje, něco ve stylu Václavova: „No dobře, takže zapomeňme na to, co udělal dobře Stalin a co špatně Chruščov. Vzal je čert, jsou dávno mrtví.“ Na to tam Nestor úplně jasně odpovídá: „To jsou všechno hlouposti! Jací bolševici? Jací trockisti? Není to jedno? Jak dlouho s tím ještě budete otravovat?“ Jenže chronologická priorita pracuje nezávisle na tom, jak ji příslušník davu chápe. Nevíte, jak to bylo s trockisty a bolševiky? Tak to máte smůlu, nedivte se pak, až vám děla budou ostřelovat vaši devítipatrovou bytovku. To je zákon!“

Jednak se jedná i o naši minulost! A jednak to byl jeden z mála úspěšných (a přitom v dohledných dějinách) pokusů o vymanění se z otroctví, ve kterém se nyní nacházím, přestože to mnozí nevidí. Je třeba se dozvědět, jak to doopravdy bylo, a kde se udělaly chyby. Nechcete-li se poučit z chyb, budete je opakovat stále dokola. A o tom to je. Co se mne týče, zdá se mi nejlepším způsobem boje odhalování lží. Lidi už si sami potom najdou cestu, jak to udělat, aby bylo lépe, to je moje cesta, vy můžete najít nějakou svoji. Je potřeba, aby lidi jako Peková věděli, že v Laosu dodnes lidé umírají na ty stovky a tisíce tun nevybuchlých min a granátů, které jim tam ty pochodně demokracie z letadel naházely. A že se to teď dotýká i jí, protože je s těmito pochodněmi v jedné smečce, v NATO. Že v Thajsku to bylo jako v Afghánistánu, že se tam začalo pěstovat opium ve velkém a americká vojenská letadla ho odvážela stejně jako z toho Afghánistánu, že kam vstoupí tyto pochodně demokracie, nastupuje válka, rozvrat, smrt, drogy a prostituce. Potom se snad podaří vrátit nás zpět k socialismu, se kterým už máme zkušenosti s tím, že už si ho nenecháme překrucovat žádnými trockisty. Nemůžeme ale od lidí čekat, že se budou chtít vrátit k socialismu nebo jiné formě lepší společnosti pro většinu, když neznají pravdu a z televize se jí nedozvědí.

Povšimněte si, jak Nestor kladl důraz na to, že když lidé viděli, že je někdo chce zotročit, že na ně jde s válkou (na šesté prioritě), tak se bránili. Jenže boj na těch vyšších prioritách nevidí nebo ty věci podceňují a NEBRÁNÍ SE!

50 komentářů

  1. Skutečnost, že namísto biflování znalostí, které lze snadno
    nalézt na internetu, nejsou děti učeny metodologii jaké nástroje (metody) pro duševní práci vedou k jakým výsledkům a jak se konkrétně tyto nástroje (metody)
    variabilně používají pro získání požadovaných informačních poznatků, vede k tomu, že si současní lidé v dospělosti s mnohým nevědí rady. Mylně se domnívají, že APKy v mobilu nebo v PC vše řeší a proto stačí umět ovládat mobil či PC. Tento přístup je založen na chybných předpokladech. Především APKy i internet jsou vytvořeny jako kanál, který každého dovede pouze tam, kam chce jeho tvůrce. Proti „nevhodným“ informacím technologie staví hráz. APKy ani internet nevedou k objektivním informacím. Ve výsledku se dnešní dospělí, protože je jako děti nikdo nenaučil na základě použití správných nástrojů (metod) myslet samostatně, dostatečně neorientují ve skutečných pravidlech okolního světa, která popisuje KOB. Navíc si snadno najdou nějaké vhodné zdůvodnění svého nedostatku, kterým uchlácholí sami sebe, pokud si uvedený nedostatek vůbec uvědomí.
    Za skvělou Nestorovou přednáškou nejsou metody používané pro rozbory událostí vyvolaných záměry GP, které často používá Pjakin. (Analyzovat zámysly GP znamená ponořit se do „neosvětlené“ hloubky společenských událostí, přeřadit rychlost a nejprve se vydat proti toku času.) Z jiných Nestorových filmů (např. o výstavbě typizovaných domů vyprojektovaných Le Corbusierem za vlády Chruščova) je zjevné, že za Nestorovými rozbory jsou metody používané pro události ležící „na povrhu“ historie. Informace o těchto událostech jsou dostupné každému.
    Polopaticky řečeno, není nezbytné mít speciální vzdělání anebo výcvik, aby se každý člověk naučil dobře používat KOB. Samozřejmě, že každý to zvládne jenom do těch úrovní
    vnímavosti a porozumění, které zvládá. Avšak k vypracování si dostatečného porozumění stačí pozorně sledovat, jak to ti, které má možnost vidět (Nestor, Pjakin a ti druzí), dělají.
    Z jejich postupů lze odvodit jejich metody. To znamená, že znalost jaké nástroje (metody) jsou potřeba a jak je používat se dá i odkoukat. Avšak dívat se a „nevidět“, čili pouze konzumovat, na používání KOBu prostě nestačí.

  2. Author

    Stepa, cituji: Dobrý příklad, donutil mě přemýšlet, děkuji. Ale nepřeceňoval bych historické paralely. Kolik lidí si myslíte, že si spojí hesla o boji za Prahu v Afgánistánu s bojem za Prahu ve válce ve Španělsku? Myslím, že takřka nikdo. Takže v reálu nejde o zneužití tohoto hesla, protože pro drtivou většinu lidí, tato myšlenková spojnice neexistuje. A pozor: já nerozporuji, že vliv historie na současnost je ohromný. Já dokonce ani nerozporuji, že přepisování historie je průser. Já jen hledám dobrý příklad, kdy takové přepisování nastalo a kdy můžeme usuzovat, že bylo použito jako zbraň. Možná si budeme muset počkat na další dozvuky odstranění pomníku Maršála Koněva v Praze nebo na boření pomníků Churchila aspol na západě…

    Pokud chcete dobrý příklad, tak je to „odhalení Stalinova kultu“, které fakticky změnilo směřování vývoje v SSSR, potažmo celého socialistického tábora. Přitom to bylo uděláno zcela hrubě, natvrdo a lidé to skousli. Třeba se to mnohým nelíbilo, ale mávli nad tím rukou, že to není tak důležité. (Oni se tam nahoře zase perou, nechme je přitom) Kvůli neznalosti priorit řízení si totiž vůbec neuvědomili, jak velký vliv to bude mít na společnost. Od té chvíle začalo pomalé potápění socialismu. Ono ani předtím to nebylo jednoduché při tom vnějším tlaku, ale tím nahlodání zevnitř a zmocněním se řízení, následným přesměrováváním jednotlivých procesů došlo postupně k úplné degradaci nastavené koncepce. Po jejich plodech poznáte je.
    Zde absolutně průkazná fakta dokládající k jak zásadnímu zvratu tenkrát došlo:

    https://www.youtube.com/watch?v=KsGn0-j33fg&t=10s
    Megaprojekty Stalinovy epochy /Jak národu ukradli světlou budoucnost Titulky CZ

  3. Author

    @Stepa, cituji: „Ad školy pro elity: já si naopak myslím, že velmi důležité, vědět o těchto školách více. Samotný fakt, že existují, nedokazuje ani v nejmenším, že se na nich učí něco principiálně jiného (což je to, co Nestor i KSB obecně tvrdí). Ani to, že jsou elitní školy segregované dle pohlaví, podle mého soudu nic moc nedokazuje. Jinak souhlasím, oddělené vyučování je zajímavé téma a určitě málo zvažované. Jenže v praxi už na úrovni střední školy k němu dochází spontánně, na základě zájmů: kluci jdou na techniku, dívky na zdrávku, apod. Takže výsledek je takřka shodný. Na Bazarného se podívám, děkuji za odkaz.“

    Asi o tom ještě málo víte. Oddělené vyučování je nejdůležitější na prvním stupni, kdy se vývoj chlapců a dívek nejvíce odlišuje (zrychlený vývoj dívek), a kdy se také dítě celkem zásadním způsobem formuje. Takže ono to není jen o informacích, které se mohou odlišovat. Například to mnohahodinové sezení v lavicích bez pohybu už děti zásadním způsobem poškozuje, zejména pak chlapce, kteří toho pohybu potřebují ještě více. Takže už máme dva faktory se zásadním vlivem na psychiku a fyzické zdraví dětí – oddělené vyučování a pohyb. A je toho více, viz metodika Bazarného. Dále k těm informacím. Stačí těm dětem dát výhodu ve způsobu vyučování, naučit je metodice, způsobu myšlení, způsobu řešení problémů a tak dále. Potřebná fakta jim mohou být potom už poskytována i dávkovaně, podle toho, kde bude jaké dítě využito, respektive, jakých výšin v různých těch tajných hierarchiích dostoupá…

    A k tomu alkoholu, ten zřejmě poškozuje intelekt už v malých dávkách, tj. kulturní pití, které provozuje prakticky každý, zcela stačí ke snížení akceschopnosti.

Comments are closed.