Po březnovém incidentu v Egyptě s kontejnerovou lodí Ever Given se největší mezinárodní společnost pro přepravu kontejnerů, logistiku a přístavní terminály z Dánska – Maersk, rozhodla začít používat novou trasu obcházející Suezský průplav a začala své kontejnery přepravovat přes Rusko.

Podle informací z webu Dálněvýchodní celní správy teď trasa přepravy nákladů společnosti Maersk povede z Asie do Primorja na lodích a dále po ruských železnicích do Novorossijsku a odtud do Turecka.

První zásilky kontejnerů už byly odbaveny na celnici v Primorje 24. května. Nachodkinská celnice odbavila 247 tranzitních kontejnerů, které byly odesílány ze států jihovýchodní Asie do Turecka. Náklad dorazil do přístavu Vostočnyj (Přímořský kraj). V kontejnerech jsou automobilové díly a polypropylen.

Nová trasa z jihovýchodní Asie do regionu Černého moře a východního Středomoří přes přístavy Vostočnyj a Novorossijsk zkrátila dobu přepravy dvojnásobně.

„Doba dodávky po železnici mezi ruskými přístavy činí 12 dnů. Celková přepravní doba z přístavu, odkud náklad odchází do cílového přístavu, činí 25 až 30 dnů, zatímco při přepravě tradiční mořskou cestou přes Suezský průplav to bylo 40 – 45 dnů,“ řekl první náměstek ředitele Celní správy Jurij Kišinskij.

Plánuje se, že přeprava po této trase bude probíhat týdně.

Už dříve, v roce 2019, začala společnost Maersk používat zrychlenou přepravní trasu mezi Asií a Evropou přes přístavy Vostočnyj a Petrohrad. Od začátku roku 2021 po této trase již bylo přepraveno 1 986 kontejnerů.

https://rusvesna.su/news/1621977243

Tak tak. Někdo štěká a poskakuje a něčí karavana kráčí nepohnutě dál…

7 komentářů

  1. Železniční přeprava z Asie do Evropy absolutně nemůže nahradit přepravu lodní vzhledem k tomu že i v případě plného vytížení je kapacita železnice méně než desetinou současného objemu zboží přepraveného Suezem. Samozřejmě železniční přeprava může být velmi zajímavou alternativou k přepravě letecké, proto je důležité pracovat na jejím zrychlení. A podtrhuje to i význam severní mořské cesty.

  2. Tak ,tak, ….Boletus opet 3 vetami rekl to nejdulezitejsi..o co jde.
    2 000 contejneru je zanedbatelne mnozstvi…ale ukazalo to dalsi cestu vyvoje….

    1. O jakých to 2000 kontejnerech je vlastně řeč ?!

      “Poptávka po tranzitní přepravě kontejnerů z Číny do Evropy roste. Podle Financial Times v prvních dvou měsících roku 2021 se přepravilo z Číny do Evropy po železnici více než 200 000 kontejnerů, což je dvakrát více než ve stejném období v roce 2020. Významný podíl na tomto tranzitu již připadá na Rusko. Během stejných dvou měsíců přepravily ruské železnice asi 150 tisíc tranzitních kontejnerů, tedy asi 75% nákladu odeslaného z Číny po železnici. ”
      https://rg.ru/2021/04/05/reg-sibfo/zheleznodorozhnye-vojska-postroiat-vtoruiu-vetku-bama.html

  3. Ano, změny se dějí a dějí se rychle – zas na druhou stranu – vzhledem k titulku, který navozuje dojem úlného překlopení – na této trase se jedná zatím jen o marginální zlomek celkové přepravy (i v případě Maersku) – za celý letošní rok 2000 kontejnerů – to je cca desetina toho co vezl jediný Evergreen.

    1. Author

      Čekala jsem, jestli to někoho napadne spočítat? 🙂

      Tohle jsou podle mne první průzkumné vlaštovky. Ještě je třeba zapracovat viz

      https://rg.ru/2021/04/05/reg-sibfo/zheleznodorozhnye-vojska-postroiat-vtoruiu-vetku-bama.html

      (05.04.2021)
      Vojáci-železničáři vybudují druhou větev Bajkalo-Amurské magistrály
      V pondělí se vojáci a důstojníci 5. samostatné železniční brigády přesunuli na stavbu jednoho z úseků druhé větve Bajkalo-Amurské magistrály. Účastnit se tohoto rozsáhlého projektu budou z rozhodnutí prezidenta státu, který přikázal ministrovi obrany zapojit vojáky-železničáře do řešení tohoto pro Rusko tak vysoce důležitého úkolu.
      Připomeneme, že v minulém měsíci na poradě v Kemerovu předseda vlády RF Michail Mišustin vysvětlil význam tohoto projektu tak, že díky modernizaci Transsibu a BAMu se značně zvýší rychlost přepravy nákladů uvnitř států. „Kromě dodávek uhlí plánujeme zkrátit na sedm dnů dobu přepravy kontejnerů z Dálného východu k našim západním hranicím,“ prohlásil Mišustin.
      Upřesnil, že první etapa modernizace dvou větví má být ukončena letos. Tehdy šéf Ruských železnic Oleg Belozerov informoval o plánu použít při pracích armádní odborníky.

    2. To není kvantitativní, ale předevčím hluboce systémová změna. Zlomení dominance symbolu Britského impéria – moci nad oceány. Rusko postupuje velmi systematicky a diverzifikuje
      svůj tranzitní klíčový význam souběžným posílením železnice a Severní mořskou cestou

  4. Tak, tak…economicky model ktery setri cas a penize se nakonec prosadi.
    TIME IS MONEY …a vsechny vzletne fraze o vzajemne pomoci a porozumneni je az potom az jsou penize….

Comments are closed.